«ЗАМОВЧУВАННЯ» ПОМИЛОК СУДДІ
    Суть. Не треба реагувати на процесуальні порушення та помилки судді під час розгляду справи, щоб потім оскаржити рішення.
    Застосування. Підставою для скасування рішення суду є не лише порушення норм матеріального права, тобто, неправильне вирішення справи, але й процесуальні порушення, тобто, неправильний розгляд справи. Суддя, як правило, не піде на «дрібні» порушення, якщо буде знати, що рішення точно буде оскаржуватися. Отже, цей прийом застосовується у безконфліктній ситуації.
    У практиці зустрічаються такі порушення:
1) не ознайомлення осіб із їх правами;
2) неправильне повідомлення про час та місце розгляду справи;
3) ігнорування клопотань;
4) постановлення немотивованих або недостатньо мотивованих ухвал;
5) неповнота протоколів судового засідання;
6) ухилення від залучення перекладача;
7) порушення строків розгляду справи та ін.
    Окремі із цих помилок суддя допускає з мовчазної згоди або з потакання сторін. Наприклад, відповідно до ст. 17 ЦПК України, суддя зобов'язаний роз'яснити особам, що беруть участь у справі, їх права та обов'язки, тобто прочитати ст. 99 ЦПК України. Замість цього, заради економії часу, він питає: «Права свої знаєте?» Сторони на знак згоди кивають головою і суддя їх не зачитує.
    Інший приклад. Замість надсилання повісток, секретар від імені судді дзвонить і повідомляє про час розгляду справи. Якщо сторона починає обурюватися з приводу порушення встановленого порядку повідомлення, секретар може надіслати повістку. Якщо сторона промовчить і не прийде у суд, то матиме цим можливість скасувати рішення суду, оскільки не була повідомлена про час розгляду справи.